De school kan deze uitgebreide service niet bieden wanneer je je toestel ergens anders gekocht hebt.
De centrale ICT-dienst wil zeker kijken naar deze toestellen maar zal nooit herstellingen uitvoeren aan deze toestellen of software problemen voor je oplossen.
Zij geven enkel advies.
Bij de aankoop of huur van een toestel via de school of een partner van de school is steeds een uitgebreid servicecontract bij je toestel inbegrepen.
Op jouw toestel is een servicecontract van Signpost actief gedurende 48 maanden, te tellen vanaf het moment van levering van jouw toestel op school.
Dit is ongeveer midden augustus.
U ontving onlangs een nieuwe laptop van uw school. Dit toestel wordt geleverd met een uitgebreide service. Hieronder vindt u alvast een korte samenvatting.
Uw toestel komt met 4 jaar ‘Uitgebreide Next Business Day On-Site’-service. Dat betekent dat een gecertificeerde technieker van Signpost de volgende werkdag op school of bij u thuis langskomt om het toestel te herstellen. Dankzij een ruime voorraad aan onderdelen kunnen herstellingen vlot worden uitgevoerd.
De garantie geldt ook op de batterij. Als het rendement van de batterij minder dan 70% bedraagt, dan wordt deze gedurende de garantieperiode kosteloos vervangen.
Herstellingen binnen garantie zijn gratis.
Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 39 per schadegeval. Schade buiten garantie is de schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. valschade, waterschade…
Meer info over de garantie en de bijhorende voorwaarden vindt u op de website van Signpost: byod-shop.signpost.eu/garantie
De leerling meldt schade of defecten via de school en bezorgt indien mogelijk ook foto’s van de schade. De school neemt vervolgens contact op met hun toegewezen techniekers. Een van hen komt de volgende werkdag langs op school. Tijdens de vakantie dient de leerling rechtstreeks contact op te nemen met de helpdesk.
Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de ouders. Gedurende de looptijd van het huurcontract is de gebruiker verplicht om alle functionele schade kenbaar te maken en te laten herstellen door Signpost.
Wanneer jij of een andere hersteller de laptop probeert te herstellen verlies je alle garantie en service op je toestel.
De school is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens. We raden daarom sterk aan om gebruik te maken van de via de school aangeboden cloudopslag (Google Drive).
Wordt uw toestel gestolen? Dan betaalt u € 39 franchise en ontvangt u een gelijkaardig toestel (geen nieuw). Indien u voor Leermiddel koos, loopt de resterende huur verder na de betaling van de franchise.
Er zijn twee belangrijke voorwaarden:
• De diefstal moet worden aangetoond met een aangifte bij de politie
• Diefstal op school of zonder sporen van inbraak of bedreiging wordt niet gedekt
Optie 1
Bij ernstige problemen (schade, laptop start niet op, ...) maakt de school een incident ticket aan bij Signpost.
Je kan hiervoor terecht op het secretariaat of bij de centrale ICT-dienst
Er kan gekozen worden voor een herstelling op school of bij uw thuis.
Doorgaans ben je het snelst geholpen via deze weg.
Optie 2
Je kan ook telefonisch terecht bij Signpost om melding te maken van je probleem.
Dit op het nummer 03 327 30 75
Optie 3
Je kan met de laptop terecht in het Service center te Hasselt. (enkel op afspraak)
Hier is niet altijd iemand aanwezig, maak dus steeds een afspraak!
Signpost Service Center Limburg
Elfde Liniestraat 23 gebouw D
3500 Hasselt
limburg@signpost.eu
011 96 00 48
Op jouw toestel is een servicecontract van Econocom actief gedurende 48 maanden, te tellen vanaf het moment van ontvangst van jouw toestel.
Dit is meestal tijdens de boekenverkoop eind augustus.
U ontving onlangs een nieuwe laptop van uw school. Dit toestel wordt geleverd met een uitgebreide service. Hieronder vindt u alvast een korte samenvatting.
Uw toestel komt met 4 jaar ‘Uitgebreide pick-up-and-return-service'. Dat betekent dat een koerier van Econocom op school of bij u thuis langskomt om het toestel op te halen voor herstelling door een gecertificeerde hersteldienst. Dankzij een ruime voorraad aan onderdelen kunnen herstellingen vlot worden uitgevoerd. Wanneer je je toestel op school binnenbrengt kan je via de school een gratis vervangtoestel lenen tijdens de duur van de herstelling.
De garantie geldt ook op de batterij. Als het rendement van de batterij minder dan 70% bedraagt, dan wordt deze gedurende de garantieperiode kosteloos vervangen.
Herstellingen binnen garantie zijn gratis.
Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 39 per schadegeval. Schade buiten garantie is de schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. valschade, waterschade…
De leerling meldt schade of defecten via de school en bezorgt indien mogelijk ook foto’s van de schade. De school neemt vervolgens contact op met hun toegewezen techniekers. Een van hen komt de volgende werkdag langs op school. Tijdens de vakantie dient de leerling rechtstreeks contact op te nemen met de helpdesk.
Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de ouders. Gedurende de looptijd van het huurcontract is de gebruiker verplicht om alle functionele schade kenbaar te maken en te laten herstellen door Econocom.
Wanneer jij of een andere hersteller de laptop probeert te herstellen verlies je alle garantie en service op je toestel.
De school is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens. We raden daarom sterk aan om gebruik te maken van de via de school aangeboden cloudopslag (Google Drive).
Wordt uw toestel gestolen? Dan betaalt u € 39 franchise en ontvangt u een gelijkaardig toestel (geen nieuw). Indien u voor huurkoop koos, loopt de resterende huur verder na de betaling van de franchise.
Er zijn twee belangrijke voorwaarden:
• De diefstal moet worden aangetoond met een aangifte bij de politie
• Diefstal op school of zonder sporen van inbraak of bedreiging wordt niet gedekt
Optie 1
Bij ernstige problemen (schade, laptop start niet op, ...) maakt de school een incident ticket aan bij Econocom.
Je kan hiervoor terecht op het secretariaat of bij de centrale ICT-dienst
Het toestel wordt door een koerier van Econocom opgehaald. Breng je defecte toestel op school binnen, daar kan je gratis een vervangtoestel lenen tijdens de duur van de herstelling.
Doorgaans ben je het snelst geholpen via deze weg.
Optie 2
Je kan ook telefonisch of via e-mail terecht bij Econocom om melding te maken van je probleem.
Dit op het nummer +32 2 712 98 38
Op jouw toestel is een servicecontract van The Rent Company actief gedurende 46 maanden, te tellen vanaf het moment van ontvangst van jouw toestel.
Dit is meestal tijdens de boekenverkoop eind augustus.
U ontving onlangs een nieuwe laptop van uw school. Dit toestel wordt geleverd met een uitgebreide service. Hieronder vindt u alvast een korte samenvatting.
Uw toestel komt met 46 maanden ‘Uitgebreide pick-up-and-return-service'. Dat betekent dat een koerier van The Rent Company op school (of bij je thuis tijdens schoolvakanties) langskomt om het toestel op te halen voor herstelling door een eigen gecertificeerde hersteldienst. Dankzij een ruime voorraad aan onderdelen kunnen herstellingen vlot worden uitgevoerd. Wanneer je je toestel op school binnenbrengt kan je via de school een gratis vervangtoestel lenen tijdens de duur van de herstelling.
De garantie geldt ook op de batterij. Als het rendement van de batterij minder dan 70% bedraagt, dan wordt deze gedurende de garantieperiode kosteloos vervangen.
De flyer hieronder toont je hoe wij omgaan met herstellingen.
Herstellingen binnen garantie zijn gratis.
Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 50 per schadegeval indien de schade gedekt wordt de de verzekering van het toestel. Schade buiten garantie is de schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. valschade, waterschade…
Moedwillige schade wordt niet gedekt door de verzekering. In dat geval wordt er een offerte gemaakt voor de herstelling van het toestel. Het toestel wordt pas hersteld na aanvaarding van deze kosten.
De leerling meldt schade of defecten via de school en bezorgt indien mogelijk ook foto’s van de schade. De school neemt vervolgens contact op met The Rent Company via het Easy4U-platform waarna het toestel wordt opgehaald voor herstelling en je een gratis vervangtoestel krijgt aangeboden. Tijdens de vakantie kan je zelf ook een herstelling aanvragen via het Easy4U-platform maar dan kan je niet over een vervangtoestel beschikken (deze staan op school).
Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de ouders. Gedurende de looptijd van het huurcontract is de gebruiker verplicht om alle functionele schade kenbaar te maken en te laten herstellen door The Rent Company.
Wanneer jij of een andere hersteller de laptop probeert te herstellen verlies je alle garantie en service op je toestel.
De school is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens. We raden daarom sterk aan om gebruik te maken van de via de school aangeboden cloudopslag (Google Drive).
Alle toestellen die via de school gekocht of gehuurd zijn worden deel van de digitale schoolomgeving. Dit houdt in dat de centrale ICT-dienst het gebruiksgemak verhoogt door:
de nodige software automatisch op je toestel, vanop afstand, te installeren of beschikbaar te maken
updates gecontroleerd buiten de schooluren te laten gebeuren
de veiligheid van het toestel te vergroten en op te volgen
licenties voor Office 365 automatisch toe te kennen en te verdelen
automatische login op aangesloten diensten/services van de school
...
De centrale ICT-dienst verzamelt in functie hiervan een aantal basisgegevens zoals:
de gebruiker van het toestel
serienummer
computernaam
schijfruimte
werkgeheugen
logboek met inlogpogingen (nooit wachtwoorden)
security logboek
contactgegevens in functie van multi factor authentificatie
De ICT-dienst kan nooit zien wat iemand op een toestel doet of installeert. De ICT-dienst kan niet inloggen op de account van een gebruiker.
Wanneer je een toestel van de school of haar partners koopt kan je ervoor kiezen om je toestel te laten uitschrijven van onze schoolomgeving. Je toestel wordt dan niet meer beheerd door de ICT-dienst waardoor er geen gegevens meer verzameld worden en waardoor je alle voordelen verliest. De gekochte toestellen van schoolverlaters worden altijd uitgeschreven uit onze omgeving.