Service

De school kan deze uitgebreide service niet bieden wanneer je je toestel ergens anders gekocht hebt.

De centrale ICT-dienst wil zeker kijken naar deze toestellen maar zal nooit herstellingen uitvoeren aan deze toestellen of software problemen voor je oplossen.
Zij geven enkel advies.


Bij de aankoop of huur van een toestel via de school of een partner van de school is steeds een uitgebreid servicecontract bij je toestel inbegrepen.

De servicevoorwaarden op je laptop zijn afhankelijk van wanneer je je toestel via de school hebt aangeschaft:

Laptop van schooljaar '21-'22, '22-'23 en '23-'24:

Op jouw toestel is een servicecontract van Signpost actief gedurende 48 maanden, te tellen vanaf het moment van levering van jouw toestel op school.
Dit is ongeveer midden augustus.

Inbegrepen diensten bij uw Signpost-laptop

U ontving onlangs een nieuwe laptop van uw school. Dit toestel wordt geleverd met een uitgebreide service. Hieronder vindt u alvast een korte samenvatting. 

Herstellingen ‘Next Business Day On-Site’

Uw toestel komt met 4 jaar ‘Uitgebreide Next Business Day On-Site’-service. Dat betekent dat een gecertificeerde technieker van Signpost de volgende werkdag op school of bij u thuis langskomt om het toestel te herstellen. Dankzij een ruime voorraad aan onderdelen kunnen herstellingen vlot worden uitgevoerd. 

De garantie geldt ook op de batterij. Als het rendement van de batterij minder dan 70% bedraagt, dan wordt deze gedurende de garantieperiode kosteloos vervangen.

Herstellingen binnen garantie zijn gratis. 

Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 39 per schadegeval. Schade buiten garantie is de schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. valschade, waterschade…

Meer info over de garantie en de bijhorende voorwaarden vindt u op de website van Signpost: byod-shop.signpost.eu/garantie 

De leerling meldt schade of defecten via de school en bezorgt indien mogelijk ook foto’s van de schade. De school neemt vervolgens contact op met hun toegewezen techniekers. Een van hen komt de volgende werkdag langs op school. Tijdens de vakantie dient de leerling rechtstreeks contact op te nemen met de helpdesk

Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de ouders. Gedurende de looptijd van het huurcontract is de gebruiker verplicht om alle functionele schade kenbaar te maken en te laten herstellen door Signpost. 

Wanneer jij of een andere hersteller de laptop probeert te herstellen verlies je alle garantie en service op je toestel.

De school is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens. We raden daarom sterk aan om gebruik te maken van de via de school aangeboden cloudopslag (Google Drive).

Diefstal

Wordt uw toestel gestolen? Dan betaalt u € 39 franchise en ontvangt u een gelijkaardig toestel (geen nieuw). Indien u voor Leermiddel koos, loopt de resterende huur verder na de betaling van de franchise.

Er zijn twee belangrijke voorwaarden: 

De diefstal moet worden aangetoond met een aangifte bij de politie

Diefstal op school of zonder sporen van inbraak of bedreiging wordt niet gedekt

Servicecentra en online helpdesk 

Optie 1 

Bij ernstige problemen (schade, laptop start niet op, ...) maakt de school een incident ticket aan bij Signpost.
Je kan hiervoor terecht op het secretariaat of bij de centrale ICT-dienst
Er kan gekozen worden voor een herstelling op school of bij uw thuis. 
Doorgaans ben je het snelst geholpen via deze weg.


Optie 2
Je kan ook telefonisch terecht bij Signpost om melding te maken van je probleem.
Dit op het nummer 03 327 30 75

Optie 3
Je kan met de laptop terecht in het Service center te Hasselt. (enkel op afspraak)
Hier is niet altijd iemand aanwezig, maak dus steeds een afspraak!

Signpost Service Center Limburg

Laptop van schooljaar '24-'25

Op jouw toestel is een servicecontract van Econocom actief gedurende 48 maanden, te tellen vanaf het moment van ontvangst van jouw toestel.
Dit is meestal tijdens de boekenverkoop eind augustus.

Inbegrepen diensten bij uw Econocom-laptop

U ontving onlangs een nieuwe laptop van uw school. Dit toestel wordt geleverd met een uitgebreide service. Hieronder vindt u alvast een korte samenvatting. 

Uw toestel komt met 4 jaar ‘Uitgebreide pick-up-and-return-service'. Dat betekent dat een koerier van Econocom op school of bij u thuis langskomt om het toestel op te halen voor herstelling door een gecertificeerde hersteldienst. Dankzij een ruime voorraad aan onderdelen kunnen herstellingen vlot worden uitgevoerd. Wanneer je je toestel op school binnenbrengt kan je via de school een gratis vervangtoestel lenen tijdens de duur van de herstelling.

De garantie geldt ook op de batterij. Als het rendement van de batterij minder dan 70% bedraagt, dan wordt deze gedurende de garantieperiode kosteloos vervangen.

Herstellingen binnen garantie zijn gratis. 

Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 39 per schadegeval. Schade buiten garantie is de schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. valschade, waterschade…

De leerling meldt schade of defecten via de school en bezorgt indien mogelijk ook foto’s van de schade. De school neemt vervolgens contact op met hun toegewezen techniekers. Een van hen komt de volgende werkdag langs op school. Tijdens de vakantie dient de leerling rechtstreeks contact op te nemen met de helpdesk

Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de ouders. Gedurende de looptijd van het huurcontract is de gebruiker verplicht om alle functionele schade kenbaar te maken en te laten herstellen door Econocom

Wanneer jij of een andere hersteller de laptop probeert te herstellen verlies je alle garantie en service op je toestel.

De school is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens. We raden daarom sterk aan om gebruik te maken van de via de school aangeboden cloudopslag (Google Drive).

Diefstal

Wordt uw toestel gestolen? Dan betaalt u € 39 franchise en ontvangt u een gelijkaardig toestel (geen nieuw). Indien u voor huurkoop koos, loopt de resterende huur verder na de betaling van de franchise.

Er zijn twee belangrijke voorwaarden: 

De diefstal moet worden aangetoond met een aangifte bij de politie

Diefstal op school of zonder sporen van inbraak of bedreiging wordt niet gedekt

Servicecentra en online helpdesk 

Optie 1 

Bij ernstige problemen (schade, laptop start niet op, ...) maakt de school een incident ticket aan bij Econocom.
Je kan hiervoor terecht op het secretariaat of bij de centrale ICT-dienst
Het toestel wordt door een koerier van Econocom opgehaald. Breng je defecte toestel op school binnen, daar kan je gratis een vervangtoestel lenen tijdens de duur van de herstelling.
Doorgaans ben je het snelst geholpen via deze weg.


Optie 2
Je kan ook telefonisch of via e-mail terecht bij Econocom om melding te maken van je probleem.
Dit op het nummer +32 2 712 98 38

of servicedesk.dplan.be@econocom.com 

Beheer via het schooldomein

Alle toestellen die via de school gekocht of gehuurd zijn worden deel van de digitale schoolomgeving. Dit houdt in dat de centrale ICT-dienst het gebruiksgemak verhoogt door:

De centrale ICT-dienst verzamelt in functie hiervan een aantal basisgegevens zoals:

De ICT-dienst kan nooit zien wat iemand op een toestel doet of installeert. De ICT-dienst kan niet inloggen op de account van een gebruiker.

Wanneer je een toestel van de school koopt kan je ervoor kiezen om je toestel te laten uitschrijven van onze schoolomgeving. Je toestel wordt dan niet meer beheerd door de ICT-dienst waardoor er geen gegevens meer verzameld worden en waardoor je alle voordelen verliest. De gekochte toestellen van schoolverlaters worden altijd uitgeschreven uit onze omgeving.